Skydive Mission Beach & Magnetic Island

19 november 2016 - Airlie Beach, Australië

Dag 20 - 15 november

De wekker gaat vroeg want ik moet om 08.00 am bij het kantoor van de skydive zijn. Terwijl ik mijn ochtend ritueel uitvoer maakt Adinda twee boterhammetjes met pindakaas voor mij, super lief! Ik loop erheen over het strand, vul wat papierwerk in, maak kennis met mijn begeleider Austin en stap om 09.00 am in het busje naar het vliegveld. Hier komen we een half uur later aan en ik mag als eerste het vliegtuig instappen wat betekent dat ik als laatste ga springen, spannend! De skydive is zo ontzettend gaaf: eerst een vrije val, daarna zwevend genieten van het uitzicht over Mission Beach en tenslotte een landing op het strand! Na de landing moet ik wachten op de foto's en video waardoor we mooi de tijd om de gratis lunch (included bij de skydive) te nuttigen. Adinda heeft gehoord dat er een mooie palmboom te vinden is op het strand richting Wongaling beach. Bruutje gestart en erheen gereden. Hier maken we wat mooie kiekjes en daarna rijden we 3 uur verder naar Townsville. Onderweg stoppen we volgens de tip van Hugo van het reisbureau bij Hinchinbrook lookout voor een mooi uitzicht over de bossen. In Townsville overnachten we op de Riverside Convention Centre camping midden in de stad en op hetzelfde terrein als een christelijke basisschool. Haha beetje vreemd maar we doen het ermee. De receptie is al dicht als we aankomen en het nummer voor de late check-in geeft geen gehoor. We maken Mexicaanse wraps op ons eigen kookstelletje met verse avocado, jammie!

Dag 21 - 16 november

Vandaag moeten we met de ferry naar Magnetic Island! We pakken onze backpacks, halen het bed af en zorgen dat er geen persoonlijke spullen meer in het zicht liggen. Er komt niemand van de camping naar ons toe voor een betaling dus rijden we heel rebels weg zonder te betalen. We stallen Brutus op een gratis parkeerplaats op zo'n 20 minuten loopafstand richting de haven. In de hitte met onze backpacks op de rug, daypacks en koelkassen in de hand valt deze wandeling vies tegen. Op de ferry zitten we precies aan de verkeerde kant waardoor we drijfnat worden van de ruige zee. We krijgen spontaan de slappe lach en blijven daarom gewoon zitten want het is toch al gebeurd. We nemen de bus naar Picnic Bay waar we uitstappen bij Base hostel. Hier zullen we de komende drie nachten verblijven. Op het eerste oog ziet het er mooi uit: pal aan het strand, zwembad, grote keuken en een gezellige bar. Onze kamer voldoet helaas niet aan de verwachtingen: kleine cabine, loshangend behang, piepende stapelbedden en ijskoude airco. We blijven positief en gaan chillen in de hangmatten. Om 16.30 pm wordt er een sundown-walk georganiseerd door het hostel met gratis goon. Dat lijkt ons wel gezellig! Met een grote groep beginnen we aan de klim naar boven. Mooi uitzicht en gezellig kletsen met iedereen. Het schijnt vanavond Trivia avond te zijn dus vormen we alvast een team met 4 Nederlanders, 2 Zweedse, 1 Deense en 1 Mexicaan. Europa is goed aanwezig haha. We hebben een gratis maaltijdbon gekregen die we gelijk soldaat maken. De quiz is leuk en het zou Australië niet zijn als er tussen de rondes door geen spelletjes gespeeld worden waarbij er kleren uitgetrokken moeten worden. We bekijken het spektakel en gaan daarna slapen in ons piepende bed.

Dag 22 - 17 november

Relaxdag! Vandaag doen we even helemaal niets! Nouja bijna dan, we schrijven onze dagboekjes, uploaden foto's, maken plannen voor morgen en spelen het spelletje regenwormen. 'S morgens ontbijten we met crackers met kaas en fruit, 's middags lunchen we met een gebakken eitje op rijstwafels en 's avonds maken we pasta met rode pesto en gehakt. We gaan op tijd naar bed want morgen hebben we een drukke dag voor de boeg met o.a. een ochtendwandeling. Oordoppen in zodat we de partymuziek niet horen en slapen in de linnenzak omdat de airco zo hard loeit, ik mis Bruutje haha!

Dag 23 - 18 november

Om 07.20 am nemen we de bus richting de The Forts walk trail. Het schijnt dat je tijdens deze wandeling goed koala's kunt spotten. We lopen langzaam en checken alle bomen in de hoop ze te zien maar dit blijkt moeilijker dan gedacht. Na een half uur lopen hebben we nog steeds geen koala gezien totdat Adin een kreet slaakt en ja hoor daar ligt er één in de boom te slapen. We lopen door naar het fort en bekijken vanaf het dak het uitzicht over Magnetic Island. Op de terugweg zien we nog twee koala's! We missen net de bus dus gaan we te voet naar Horseshoe Bay. Hier kopen we een ijsje en nemen de bus terug naar het hostel. Er is een feestje gaande bij het zwembad met keiharde muziek en een hoop alcohol. Het is net middag en wij hebben hier nog niet zo'n zin in, voelen ons net twee oude wijven in dit party hostel haha! Om 16.00 pm pakken we weer de bus, dit keer naar Bremner Point wat ligt tussen Geoffrey Bay en Alma Bay. Hier leven wallabies tussen de rotsen die gewend zijn om elke dag gevoerd te worden tussen 17.00 en 18.00 pm. Als we aankomen lopen zien we ze al zitten. Er zit een oude man in een scootmobiel die ons een handje zaden geeft om aan de wallabies te voeren. Je moet rustig naar ze toe lopen en op je hurken gaan zitten, dan eten ze uit je hand, heel schattig! De zon gaat bijna onder en dus pakken we de bus terug naar het hostel. Koken, douchen en naar bed!

1. Mama:
    2 december 2016
    Fantastisch weer, leuk geschreven!!
  2. Jannie Tersteeg- van Rijn:
    2 december 2016
    Hoi Anne, weer het nodige meegemaakt hé. Dat skydive zal een unieke ervaring zijn geweest voor je, was je niet een piepklein beetje bang?
    Wat een leuke en mooie foto,s zijn ervan gemaakt, je kunt de ronding van de aarde zien, apart hoor. Hier alles ok, waterkoud, wat anders dan puffen van de hitte!
    Meidje, veel plezier, dikke kus van ons twee.
  3. Anne:
    3 december 2016
    Hoi tante Jannie en ome Gerard! Als je zo uit dat vliegtuig hangt om te springen is het wel een beetje eng ja maar gaat zo snel dat je er niet lang over na kunt denken haha! Het is -2 hoor ik het van Daniëlle! Koud hoor! Lekker Sint vieren! :)